כך תסדרו את המקפיא בחכמה

מקפיא מסודר

עברנו לפליאו והוצאנו מהמקפיא את הארטיקים, האוכל המוכן, הפיתות והצ’יפס ומילאנו אותו באוכל אמיתי שהקפאנו, בשר ואפילו יין. הבעיה: המקפיא מפוצץ, מבולגן ואנו לא מוצאים את כל ההפתעות הטובות שהוא טומן בחובו. על זה אמר איינשטיין: לכל בעיה יש פתרון – שאם לא כן היא לא הייתה בעיה.

המפתח הוא להשתמש בשקיות ולא בקופסאות. שקיות ניילון עבות עם סגירה (“זיפ לוק”) יהיו מצוינות. הן טובות בפני עצמן, אך יעילות עוד יותר אם לאחר שמכניסים את האוכל שואבים מהן את האוויר. יש מכונות מיוחדות להוצאת אוויר משקיות אך גם קש יעשה את העבודה במהירות ובזול.

במקרים של מאכלים נוזליים (מרק, ציר, רוטב) אפשר לארוז במנות קטנות, אפילו בתבנית קוביות קרח, ולהפשיר לפי הצורך. כך במקום קופסה גדולה נזדקק לכמה תבניות קרח שטוחות. בכלל, אריזת האוכל במנות קטנות תהיה נוחה כשנרצה להפשיר לעצמנו ארוחה מהירה מבלי להפשיר את כל התבשיל.

מקפיא פליאו

 

ברגע שצמצמנו את שטח המחייה שכל מנה מבקשת לעצמה, נשאר לנו לסדר את המקפיא בחכמה. ננסה כמה שניתן להקפיא את האוכל כשהוא שטוח, ואז נוכל לערום מנות קפואות אחת על גבי השנייה. יש לכך יתרון גם בעת הפשרת האוכל שהופכת למהירה יותר. למאכלים המגיעים בגוש אחד (כמו פשטידות), כאן מתוארת שיטה יעילה במיוחד.

נסווג את סוגי המזון וננסה לשמור מאכלים דומים קרובים זה לזה. תבשיל עוף וצלי יהיו צמודים, בעוד הירקות הקפואים יהיו ליד המרק. במקפיא צר (כמו שיש במקררים Side-by-Side) אפשר לתת “נושא” לכל מדף. במקפיא רחב, הנמצא מעל או מתחת למקרר, אין לנו את הלוקסוס הזה אך נוכל לחלק את המקפיא לרוחבו ולהחליט שהצד הימני הוא אוכל מוכן והצד השמאלי הוא ירקות ובשרים לא מבושלים. לא לשכוח שהמגירות הן כלי יעיל להפרדה פיזית.

נעדיף שלא להשתמש בסלסילות כיוון שאמנם הן עושות סדר אך תופסות מקום רב – בעיקר אחרי שמוציאים מנה או שתיים מתוכן.

לבסוף, נשמור על המקפיא, לצידו או בסביבת המטבח רשימה או לוח מחיק עם תכולת המקפיא, אותם נעדכן בכל פעם שהפשרנו או הקפאנו אוכל.

תגובות

  Subscribe  
קבלת עדכונים על