שש דרכים בהן אכילת פליאו תשפר את חיי המין שלכם

חיפושיות

קדמונינו לא השאירו שום דבר כתוב על הרגלי הסקס שלהם, כמו גם על שום דבר אחר, כי לא היה להם כתב. אבל לאור הצלחת ההתרבות של המין האנושי אפשר להניח בביטחון כי סקס היה גם היה עוד לפני שירדנו מהעצים (ואולי היה קצת גם כשהיינו עליהם?!)

אורח החיים המודרני לעומת זאת, משופע תכנים מיניים, רמזים והצצות אבל החשק המיני, אעפס, זה כבר סיפור עגום. זה לא אני חושב ככה, זו הסטטיסטיקה. פחות רוצים. פחות עושים. פחות נהנים. (המדובר על אנשים אחרים, לא עלינו כמובן).

ובכל זאת, אכילת פליאו יכולה לשדרג לכם ולכן את החוויה. הנה כך:אומרים לנו שיש סקס אחר

להיות רגיש זה טוב לסקס

כולנו עבדים של הורמוני המין שלנו. כשיש מספיק מהם, אנו פעילים, אך כשיש מעט מדי, כואב לנו הראש. יש לנו אוסף מרשים למדי שלהם ולכל אחד ואחד מהם שם ארוך מחברו: טוסטסטרון, אסטרוגן, פרוגסטרון , פרולקטין וגם לוטאינזין (האחראי, תאמינו או לא, על “המשחק המקדים”! הורמון אורגינל בשביל הכיף). לא רק הכמות האבסולוטית של ההורמונים קובעת אלא גם רגישותנו אליהם. כלומר, אם מעט הורמון יוצר הרבה אפקט, זה טוב. כשאוכלים פליאו הגוף הופך לרגיש יותר הורמונלית. חוסר רגישות הורמונלית מביאה להשמנה ותחלואה. כך כאשר אוכלים אינסוף פחמימות יש לנו פחות רגישות לאינסולין (סכרת היא “עמידות לאינסולין” כלומר צריך יותר הורמון כדי לעשות את אותו אפקט). וההיפך: כשאנו אוכלים פליאו, אנו נעשים יעילים יותר מטבולית והורמונלית. בזמן האוכל ובזמן שעולים למיטה…

שמן זה סקסי או שומן זה סקס

ההורמון טוסטסטרון מכונה “הנהג” בשל היותו הורמון משמעותי בדחף המיני. טוב ליהודים. ואכן, מחקרים רבים מראים כי אכילת יותר שומן רווי וכן אכילת שומן חד-בלתי-רווי (חומצות שומן שיש למשל בשמן אבוקדו, באגוזי מקדמיה, ולא מעט בשמן זית) מגבירה את ייצור הטוסטסטרון. לעומת זאת אכילה מרובה של שמנים רב-בלתי-רווים מסוג אומגה 6, מקטינה את רמות הטוסטסטרון בדם. רוצה לומר: תאכלו שמן סויה – אכלתם אותה; תאכלו חמאה וסטייקים – שיחקתם אותה.

מהיר ועצבני

תאמינו או לא, אבל לא רק שומן רווי, גם ספורט עושה לנו חשק. אבל לא כל ספורט ולא כל חשק. למשל, ריצות אינסופיות כמו הכנה למרתון מכניסות את הגוף דווקא לסטרס ולתחושת רעב פיזיולוגית. כמו כל היצורים בעיתות משבר, גם אצל בני האדם עומס קבוע אינו מאפשר שגשוג. הגוף מזהה את העומס ולכן “מבין” כי זה לא זמן מוצלח להביא צאצאים חדשים לעולם וגם הדחף המיני יורד. חלק גדול מידידי רצי המרתון מגלים שהם “עייפים מדי” בערב, אבל זה לא בגלל שהם רצו כה הרבה, זה בגלל שהגוף שלהם חושב שהם בתקופת הקרח. או היובש. 

לעומת זאת, ספורט אינטנסיבי ועבודת משקולות מעודדים מאוד את ייצור הטוסטסטרון ושאר הורמוני המין. (קרוספיט) מהיר ועצבני, כבר אמרנו?

מאמי, מה מצב האסטרוגן היום?

אסטרוגן הוא ההורמון הנשי המפורסם בהיותו “נוגד טוסטסטרון”. זה לא שלא צריך אותו, אבל אצל נשים רבות הוא נוטה להיות בעודף, ועודף אסטרוגן רע מאוד לחשק המיני ולפעילות האמורה לבוא בעקבותיו (ידע כללי שלא לגמרי קשור: בארה”ב אין פיקוח על מתן הורמונים לבקר ולכן שם מאביסים עגלים צעירים בהורמון אסטרוגן כדי לא יעלו שרירים אלא יהיו רכים ושמנים יותר. בארץ השימוש בהורמונים למשק החי אסור לחלוטין!). ישנם שני גורמים עקריים המובילים לעודף אסטרוגן: עודף משקל ועודף סויה בתזונה. למרבה המזל, פרוטוקול הפליאו מטפל בשניהם היטב. בפליאו איננו אוכלים דגנים, סוכרים ושמנים תעשייתיים, ואיננו אוכלים כלל סויה. לא בצורת טופו, לא בצורת רוטב סויה ולא באלף צורות וצרות אחרות. הרווח אם כן אינו רק בירידה במשקל אלא גם בהנאה המחודשת שהתפריט הזה מאפשר לנו (ולהורמונים שלנו). 

פארוק, תסגור את התריס!

אחת התופעות היותר נפוצות בתחלואת המאה 21 היא תת פעילות של בלוטת התריס, ובעיקר אצל נשים. וכשבלוטת התריס בתת פעילות, יש עוד כמה פעילויות הנמצאות בתת פעילות, בעיקר בתחום המיני. אחת הדרכים היעילות ביותר להתמודד עם תת הפעילות היא הפסקה מוחלטת של הדגנים והסוכרים, ובמקביל, הוספה הדרגתית של יוד בתזונה (למשל מאצות, מדגים או מטבליות יוד) ואז הבלוטה חוזרת לפעילות תקינה לאחר כחודשיים-שלושה. וכשהבלוטה תקינה – שישו ושימחו.

קורטי? זה זול

אחרי שחפרנו על הטוסטסטרון והאסטרוגן, נגלה שקורטיזול, עוד הורמון שובב, יכול לכבות אותנו לגמרי כאשר הוא מופרש בגופנו ברמה גבוהה מדי. לחץ נפשי ופעילות אירובית כרונית, שניהם מעלים מיד את רמת הקורטיזול ולכן אל תצפו לחיי מין סוערים אם בן הזוג שלכם פוטר מעבודתו, אם יש איזו צרה משפחתית, אם בת הזוג מתאמנת לאיש הברזל, או אם אתם לא מצליחים להרגע מאיזה סטטוס מטופש בפייסבוק שמישהו כתב עליכם. חפיף. סגנון החיים של הפליאו מקדש את השקט ואת השלווה, את הרוגע ואת המנוחה. תנו לי ערסל בין שני עצי קוקוס והסתדרתי. מדיטציה, טיולים בטבע, שירה בציבור – מה שעושה לכם את זה כמפחית לחץ יעזור גם להפחית את רמות הקורטיזול, ואז החגיגה תתחיל.  

ראי ראי שעל הקיר, מי הכי חטובה בעיר?

(הבטחנו שש סיבות אבל הנה סיבה שביעית, בונוס) פליאו יעניק לכם גוף חטוב. ממש כך. ואם זה לא ישפר לכם את חיי המין, אז לא בטוח שיש מה לשפר….

תגובות

  Subscribe  
קבלת עדכונים על