מכתב פתוח לפסח, שכל אישה חייבת לקרוא

אישה מודדת היקפים

נעים להכיר, עדי נעים – מנחת קבוצות, פעילה חברתית בנושאי דימוי גוף, נשיות ויופי, ומובילת פליאו מוסמכת. מתוך האהבה לגוף והקבלה שלו, אני מסייעת לנשים לצאת ממשטר הרזון והקלוריות, לאכול אוכל אמיתי, להפעיל את הגוף, למצות את פוטנציאל שלו, ובעיקר להנות מכל שלב בדרך. 

אני יודעת שחגים יכולים להיות מקור לסטרס ולהשמנה, אבל הם יכולים גם להיות מקור להנאה משפחתית, התרעננות ואגירת כוחות הלאה. אפשר להנות מחג הפסח המתקרב בלי לחוש רגשות אשמה (“כמה אכלתי!”), בלי להרגיש כבדות ונפיחות (ולפתוח כפתור בסתר מתחת לשולחן), ועם הנאה מקסימלית מלאכול יחד ולבלות זמן עם היקרים לכן. 

 

בליל הסדר:

  1. כל החיים אמרו לנו לא לבוא רעבות לארוחת החג. שקר וכזב! בואו רעבות והתפנקו על כל האוכל הטעים והמגוון שאנחנו אוכלות ביום-יום: חלבון איכותי מהחי, ירקות חיים ומבושלים ושומן טוב שישאיר אותנו שבעות עד למחרת! 
  2. היזהרו מסלטים מבושלים – לרוב יש בהם שמנים נחותים וסוכר. אפשר ורצוי להכין סלטים עם שמן זית, וזה גם יותר טעים.
  3. במקום קינוחי המוס פרווה עתירי שומן הטרנס הכי כיף תה עלים מהגינה (בלי סוכר). ישאיר אתכן קלילות ועירניות. 
  4. כשחוגגים – אז חוגגים! אפשר לשתות יין אדום (לא חייבים 4 כוסות…), עדיף יין יבש. 
  5. מצה בשביל הברכה – אם חייבים אז לרכוש מצות ללא גלוטן או מקמח כוסמין (שלא תכאב הבטן כל הסדר) וטועמים  כזית. 
  6. אפשר להכין אחלה חרוסת עם דבש תמרים ואגוזים במתיקות עדינה. הולך מעולה עם חסה!
 

בחול המועד:

  1. מתפנקות בחג בעל האש? מעולה! השמרו מרטבים וממרחים עם סוכרים וכימיקלים. בשר הכי טעים כשהוא נטורל עם קצת מלח וירקות בצד. אצלי בבית פיתות אף פעם לא היו חלק מעל האש, וגם לא צ’יפס. הכל עניין של הרגלים משפחתיים. אין שום צורך במצות גם לא עבור הילדים, תנו להם אוכל אמיתי! 
  2. חופש מהעבודה זו הזדמנות מעולה לתרגל הקשבה לגוף. יישמו את “מבחן הסטייק” – אם אני לא רעבה מספיק לסטייק, אני לא אוכלת שום דבר. במקום ימים מלאים בנשנושים ולופ אין סופי של לעיסה (שלעולם לא מביאה לסיפוק) תזכו לחופש אמיתי מההרגלים שלכם.
  3. בלו עם המשפחה! צאו לטייל בטבע, תהנו מהשמש האביבית הנעימה במקום להסגר במתחמי קניות ממוזגים ותעשו טוב לנפש ולכיס. תהנו מהילדים (זה מתיש, אני יודעת), ונסו להשאיר את הסטרס לאחרי החגים.
 
חג שמח!
עדי נעים
עדי נעים

תגובות

  Subscribe  
קבלת עדכונים על