לרדת במשקל, בקלות!

ירידה במשקל

האם אתם מתקשים לאבד משקל עודף? האם אתם רוצים לרדת במשקל בקלות רבה ותוך אכילת אוכל נפלא וטעים ללא הגבלה? אם כן, הגעתם למקום הנכון!

כולנו כבר יודעים את האמת הפשוטה: דיאטות אינן עובדות כלל. השיטה של “לספור קלוריות”, של לאכול אוכל דל שומן ו”מרזה”, של “לשרוף קלוריות” – כל השיטות הללו עברו מהעולם ומביאות רק תסכול ומעגלים אינסופיים של הרזייה והשמנה חוזרת והן בעיקר אינן דומות כלל לאופן בו נועדו לחיות. זה פשוט לא מה שהגוף שלנו רוצה שנאכל.

השורה התחתונה: אם נעניק לגוף שלנו את האוכל הנכון, נאבד משקל בקלות ונרגיש נהדר. ההורמונים (כמו אינסולין ואחרים) יפעלו ביתר יעילות, נצליח לשרוף שומן עודף ומאידך לחוש ערניים ואנרגטיים. וגם: שנאכל טעים ולעולם לא נספור עוד קלוריות. 

אנו רוצים להזמין אותך לעולם של שובע, אנרגיות, חיוניות, הנאה מאוכל, שמחה, תיאבון וירידה במשקל. לא מדובר פה בדיאטת קסם – זו ביולוגיה, זה אורח חיים וזה מדהים. 

כדי לעזור לך לעשות את הצעדים הראשונים, הנה מדריך מקוצרר ויעיל להתחלה, כבר עכשיו! אז הנה שמונה טיפים יעילים ביותר בירידה במשקל בעזרת הפליאו


לרדת במשקל בקלות - סרטון

(אבל אם אין לכם סבלנות לקרוא את כל זה, או אם אתם רוצים את הטיפים הטובים ביותר לאיבוד משקל עודף, הרשמו כאן למטה לניוזלטר שלנו, וקבלו מיד סרטון עם חמשת הטיפים החשובים ביותר לשמירה על משקל תקין ואיבוד משקל עודף בקלות)

הצטרפו לשבט!

הכניסו את כתובת האימייל שלכם והצטרפו לרשימת התפוצה שלנו הכוללת עדכונים על מאמרים חדשים, הטבות ואירועים מיוחדים

נא להמתין...

תודה על הרשמתך! עכשיו הינך חלק מהשבט


1. לקנות אוכל אמיתי

מהו אוכל אמיתי? מזון שלא צריך אריזה כדי לזהות אותו; מזון שאין לו רשימת רכיבים כי מספיק להסתכל עליו ויודעים מה יש בו; מזון טבעי שגופנו הותאם לאכול במשך מליוני שנים; מזון שאין בו מילים מפוצצות באנגלית, חומרי שימור, חומרים מייצבים, צבעים מלאכותיים, ממתיקים מלאכותיים או כל דבר מלאכותי; מזון שנוכל לגדל בעצמנו; מזון שאנו צורכים בצורתו הבסיסית – ולא לאחר עיבוד.

אכילת אוכל אמיתי תקל על הגוף שלנו – הוא לא יצטרך לנסות ולעכל חומרי גלם מלאכותיים, אלא יוכל לנצל טוב יותר את האוכל הטבעי. הוא לא יהיה עסוק במניעת דלקות, שכן נכניס לגופנו רק מזון אליו הותאמנו במשך מליוני שנים. אוכל אמיתי הוא האוכל שהגוף שלנו באמת רוצה, באמת יכול לנצל, וכזה שבאמת יעשה לנו טוב.

לקנות אוכל אמיתי 

 

2. לא לפחד משומן

הנה סקופ: שומן אינו משמין! כל עוד מדובר בשומן ממקור טוב וטבעי – שמן זית, שמן קוקוס, שומן מהחי, שמן אבוקדו – הגוף שלנו ישמח לצרוך כמה שיותר ממנו. שומן הוא מקור אנרגיה יעיל ביותר והמכונה האנושית אוהבת אנרגיה לתפעול כל תהליכיה. שומן משביע לאורך זמן רב, מספק כח ואנרגיה זמינה ומהווה אבן בניין חשובה מאוד עבור כלל תפקודי הגוף.

אז איך זה יכול להיות שאחרי ששנים אמרו לנו ששומן משמין אנו באים ואומרים ששומן אינו משמין? זוהי פשוט האמת: השומן הוא השעיר לעזאזל. האשמה האמיתית בהשמנת היתר היא הפחמימה. הצריכה הגבוהה מדי של דגנים וסוכרים בעולם המערבי עושה שמות בגופנו. בין היתר צריכת הפחמימות העודפת מפחיתה את הרגישות ההורמונלית שלנו (למשל, צורך ביותר אינסולין על מנת לסלק את אותה כמות סוכר מן הדם) ומעודדת צבירת שומן ברקמות השומן ומפחיתה את יכולת הגוף לנצל או “לשרוף” שומנים. זוהי כימיה מעט מורכבת, אך זהו סיכום הדברים בפשטות.

השומן גם אינו האחראי על כולסטרול גבוה – עוד סיבה פופלרית להשמצת החמאה והבשר האדום. שכן יותר מ-70% מרמת הכולסטרול בדם שלנו מיוצרת על ידי הגוף ורק אחוזים נמוכים מושפעים מהתזונה שלנו (לכן, גם רשויות הבריאות שינו לאחרונה את המגבלות ההיסטוריות על צריכת כולסטרול וכעת הוא מוגדר כמזון ממנו ניתן לצרוך ללא כל חשש!). אולם כאשר אנו אוכלים לא נכון – כלומר, אכילה מרובה של פחמימות וסוכרים, של מזון מעובד ושמנים תעשייתיים – אלו בין היתר הסיבות להיווצרות עודף “כולסטרול רע”, דלקתיות ותחלואה לבבית.

מה זה אומר לא לפחד בשומן? זה אומר שבתפריט הפליאו בכל ארוחה יש כמות נדיבה של שומן ממקור טבעי, שנועד להשביע, לתת אנרגיה ולתחזק את הגוף. שמנים טובים יהיו שמן זית, קוקוס, חמאה או שומן מהחי. לעומתם, הרי ששמנים תעשייתיים מזרעים כמו שמן קנולה, תירס, חמניות, סויה ודומיהם אינם שומנים טובים לנו ולא נצרוך מהם כלל. כדאי לשעת שכדי להפוך אותם לשמן מאכל הם עוברים תהליכי עיבוד ארוכים וכימיים ובסופו של דבר הם אינם ראויים להיות מזון עבורכם כלל.

שומן זה חשוב

 

3. לשכוח מקלוריות

אז אמרו לנו “אל תאכלו יותר מדי” או “תספרו קלוריות” – כביכול הסיבה להשמנה היא צריכה עודפת של מזון. האמת שונה לחלוטין. אנחנו משמינים מכיוון שאנו אוכלים יותר מדי מזון שאינו טבעי לנו. המזון הזה, ובעיקר עודף רב של פחמימות, משבש את מעגלי הרעב והשובע הטבעיים, ומדרבן אותנו לאכול עוד ועוד. מכירים את התחושה לאחר אכילת פחמימות שחייבים “רק עוד ביס אחד”?זוהי הסיבה. 

אולם בפליאו אין כלל ספירה של קלוריות או נקודות. אנו נאכל לשובע וככל שנרצה ובכל זאת לא נשמין ואף נאבד משקל מיותר ועודף. כאשר אוכלים אוכל אמיתי, הגוף מווסת בעצמו, בחכמה ובמדויק, את כמות האנרגיה הנדרשת לנו. 

לכן, במקום להתמקד ב”כמה אוכלים” יש להתמקד ב”למה אוכלים”. כלומר, אנו נאכל טוב ולשובע כאשר אנו רעבים, אולם כאשר איננו רעבים – לא נאכל. חלק גדול מהתזונה המערבית פועל באורח אוטומטי, סביב השעון. למשל, אנו אוכלים כי צהריים ולא כי אנו רעבים. במקום זאת בפליאו ננסה לתת יותר מקום לתחושות הטבעיות שלנו ולתת לגוף לווסת את האכילה. נאכל כשאנו רעבים ולא נאכל כשאיננו רעבים. נאכל עד שנשבע ולא נהיה מוטרדים ולו לרגע קל “כמה קלוריות” יש במזון. כי המכונה המופלאה של גופנו תעבוד היטב כאשר נזין אותה נכון. 

 

4. לישון יותר – עמוק וטוב

אם יש קונצנזוס כלשהו סביב נושא התזונה הוא חשיבותה של השינה. פרט להיותה חשובה לתהליכים שונים של המוח ולעיבוד חוויות היום, לשינה יש השפעה הורמונלית משמעותית על וויסות המשקל שלנו.

בלי להיכנס לכימיה וביולוגיה יותר מדי, שינה מפנקת וטובה תעזור לגוף לרדת במשקל יותר ממה שתאמינו. בשינה הגוף מנצל את האנרגיה בעיקר ממקורות שומן ולכן שינה ארוכה תעודד איבוד משקל. מעבר לכך, חוסר בשינה, אחת הרעות-החולות של החברה המערבית, מעודדת הפרשת קורטיזול, הורמון הקשור בסטרס ומתח, והמעכב ניצול שומן לאנרגיה וירידה במשקל. לכן נרצה לישון יותר וטוב! אך מהי שינה טובה? זוהי שינה עמוקה, ללא הפרעות מבחוץ, הנמשכת לפחות 7 שעות, בסביבה רכה ונעימה. אם תקצרו את סוף היום שלכם בחצי שעה (האם באמת אתם צריכים לראות את התכנית הזו בטלויזיה?), ותעניקו לעצמכם 30 דקות נוספות של שינה, תראו איך הגוף מתמודד טוב יותר עם היום-יום ועם המשקל.

גם לפרגן לעצמכם שנת צהריים קצרה מדי פעם לא תזיק לגוף לחדש את עצמו, לאזן את התרחשויות היום ולהעלות חיוך על השפתיים.

לישון טוב

 

5. להפחית במוצרי חלב ואגוזים

מוצרי חלב הם לאו דווקא המקור הכי חשוב לסידן ואפשר לחיות היטב גם בלעדיהם. בפליאו ישנם רבים שאינם אוכלים כלל מוצרי חלב, בעיקר לא כולנו מותאמים גנטית לעיכול הלקטוז, הוא הסוכר שבחלב, ומשום כך צריכת מוצרי חלב עלולה להביא לתחושות לא נעימות במערכת העיכול. מעבר לכך, גם עבור מי שמעכל היטב מוצרי חלב כדאי לדעת כי מוצרי חלב רזים (גבינה לבנה, חלב, גבינות רכות כמו צפתית ובולגרית למיניהן) מכילים מעט שומן – שכבר הסכמנו שחשוב ובריא – והרבה לקטוז, שהוא סוכר החלב. הם גם בדרך כלל מעובדים מאוד ואחרון חביב – למרות שאין במוצרי החלב המון פחמימות, יש לחלב תכונה המעלה את רמת האינסולין בדם, ולכן צריכה רבה של מוצרי חלב תקשה על איבוד משקל עודף. בפליאו נעדיף לצמצם במוצרי חלב ולבחור מוצרים שמנים ולא מעובדים (שמנת טרייה, חמאה, גבינות שמנות).

צריכת אגוזים נרצה לצמצם מסיבות אחרות. אמנם יש באגוזים הרבה שומן ואת זה אנחנו אוהבים פה, העניין הוא סוגהשומן שיש בהם. ברוב האגוזים יש הרבה מאוד חומצות שומן מסוג אומגה 6, אחותה הלא ידידותית של האומגה 3 המהוללת. בניגוד לאומגה 3, הנחשבת לבריאה וחשובה מאוד, אומגה 6 היא חומצת שומן שעלולה לעודד דלקתיות בגוף, בעיקר אם היא נצרכת בכמות גדולה. משמע – הגוף נלחם כל הזמן בדלקת שאנו יוצרים באמצעות המזון במקום להקדיש את עצמו לבנייה, התחדשות והתפתחות. אם גופנו ערוך לקלוט אומגה 6 ביחס של 1:1 עם אומגה 3, במציאות המערבית היחס הוא בערך 1:30 ואף יותר. משום כך, נפחית את צריכת האגוזים ללא יותר מחופן ביום.

בנוסף, בעיקר כאשר המטרה המיידית שלנו היא לרדת במשקל, מומלץ לאכול פחות “נשנושים” בין הארוחות ויותר אוכל אמיתי וממשי בארוחות עצמן. אגוזים עשירים מאוד באנרגיה, אולם אם ניקח איתנו אגוזים לכל אשר נלך, אנו עלולים לאכול “בטעות” עוד ארוחה שלמה “בין הארוחות”. 

 

6. לצמצם פירות

פירות הם אוכל אמיתי, אין בכך כל ספק. עם זאת, הם מכילים סוכר רב, אותו סוכר שגורם לנו להשמין – גם אם מדובר בפרוקטוז שסוכרתיים רבים דווקא כן צורכים. אכילת פרי בפני עצמו מודיעה לגוף על כניסת הרבה סוכר בבת אחת, מה שמעורר את מנגנון האינסולין וגורר לתגובת שרשרת שבסופה עודפי סוכר בגוף ישלחו להיאגר ברקמות השומן. לכן, נשתדל לאכול לא יותר מפרי או שניים ביום, וגם זה עדיף להצמיד לארוחה.

בתוך עולם הפירות ישנם פירות סוכרתיים יותר (המתוקים) וסוכרתיים פחות (החמוצים למשל). לכן, הפירות המועדפים בעולם הפליאו הם בננות, תפוחים, תותים וכד’.

 

7. לדלג על ארוחת בוקר

הפתעה: ארוחת בוקר היא לא הארוחה החשובה ביותר ביום.

אחת השיטות היעילות ביותר וגם הבריאות מאוד כדי לאבד משקל עודף היא צום לסירוגין, כלומר הפסקת אכילה של 18 שעות לפחות. כאשר אנו צמים הגוף לומד לפעול ביעילות תחת רמות סוכר נמוכות, נהיה פחות רעבים ונשרוף שומנים. דרך יעילה מאוד לצום כך היא לדלג על ארוחת הבוקר כלומר ארוחת ערב והארוחה הבאה תהיה ארוחת הצהריים למחרת (אל חשש, אפשר לשתות כוס קפה ללא סוכר בבוקר, זה לא “שובר” את הצום). מה גם שבהתבסס על דפוסי האכילה של ציידים לקטים, רבים מהם אינם פותחים את היום בארוחה – מהסיבה הפשוטה כי אין אוכל מוכן מהמקרר. דומה כי אבותינו יצאו ללקט ולצוד את מזונם, והדבר הזה אורך זמן. לפעמים, עד שעות הערב לא היה אוכל בנמצא – והאמת היא שאנו וגופינו מותאמים לכך היטב ביולוגית. 

העולם המודרני, עולם השפע וההיצע, השכיח מאיתנו את היכולת לעבור יום שלם בלי מזון. לאחר שאנו מחזירים לגופנו את מנגנוני השובע והרעב שהתפתחנו אליהם, גופנו יכול להחזיק שעות ארוכות בלי אוכל ובלי רעב! 

אם נאכל שומן וחלבון איכותיים, שישביעו אותנו למשך זמן רב, ונפחית בפחמימות (הגורמות לרעב מהר יותר) נגלה שאנו לא רעבים לעתים קרובות כמו פעם. נגלה שיכולות לעבור 5-7 שעות בין ארוחה לארוחה, והרעב כבר לא ישלוט בנו. כך גם עם ארוחת הבוקר – אם נחזיר לגופנו את האיזון שלו, נכיר לו מחדש את מנגנוני הרעב והשובע הביולוגיים שלנו – נגלה שלא בטוח שאנו רעבים על הבוקר.

ישר לארוחת צהריים

 

8. להפסיק להישקל

אולי אתם מכירים את ההרגל של שקילה יומית. אנו עולים על משקל האדם הביתי ומאוכזבים לגלות שעלינו כמה גרמים או מתרגשים לזהות ירידה קלה מיום האתמול. האמת היא שהמשקל מספר לנו רק חלק קטן מהסיפור ועל פי רוב הוא בעיקר מפריע לנו להשיג את המטרות האמיתיות שלנו.

שינוי באורח החיים ובתפריט אל הפליאו הוא מהלך כולל ונהדר, אבל לבצע אותו בצמידות מלאה למשקל אינו רעיון מוצלח במיוחד. ראשית, כי אנו רוצים להתמקד במה אנו אוכלים ובהקניית הרגלי אכילה נכונים ולא במשקל. כאשר נאכל נכון, נגיע למשקל תקין. שנית, בעוד שרוב הדיאטות מנסות “לרדת במשקל כמה שיותר מהר” הרי שבפליאו המטרה אינה המהירות אלא היציבות. לאבד משקל עודף לאט אבל באופן בריא ונכון. במובן זה, אם נשקל כל יום זה עלול לתסכל אותנו במקום לסייע במשהו. בנוסף, במעבר לפליאו אנו מאבדים שומן עודף ולכן הגוף משתנה ומתעצב. לא בהכרח המחוג יראה את השינוי מיד בהתחלה אבל מהר מאוד תרגישו אחרת בבגדים, בכמה צפופים המכנסיים ובכמה אנרגיה יש לכם בבוקר. 

אז ההצעה שלנו היא להשקל בתחילת התהליך, ומאותו הרגע לא להשקל כלל. להנות מהדרך, להעריך את האוכל המעולה, להתלהב מהעובדה שאוכלים כמה שרוצים אבל לא לרוץ אחרי המספרים שמראה המחוג. לחזור אל המשקל רק לאחר שעברו לפחות שבועיים ימים. שקילה פעם בשבועיים תבטיח שתראו תוצאות בעיניים, ומצד שני, לא תכנסו למעגל של חרדה ולחץ מכל שינוי קטן במשקל לפה או לשם.

 

רגע רגע רגע, תזכירו לי למה קוראים לזה פליאו?

אתם יכולים לקרוא לזה תזונה פליאוליתית (פליאו), תזונת האדם הקדמון, תזונת פרימל, תזונה קדמונית. הבסיס הוא שאנו אוכלים כמו שהגוף שלנו רוצה – טבעי, בריא ונכון. כאשר אנו אוכלים בצורה הנכונה לנו מזה מליוני שנים, לא מצטבר שומן בגוף ואנו מנצלים את האנרגיה מהמזון לצורכי הגוף. לאחר הירידה במשקל הגוף נשאר מאוזן לאורך זמן, לכם יהיה אוכל טעים בצלחת וחיוך על הפנים וכולם רק יחמיאו לכם.

אחרי שהצליחו להמציא את הרעיונות היצירתיים ביותר לדיאטות, שמעתם עליהן וניסיתם אותן – ההבטחות כנראה עוברות מעל הראש והסקפטיות גדולה. בסופו של דבר, איכשהו כולם תמיד בדיאטה ועדיין חוזרים למשקל המקורי בסוף. גם אתם, אחרת לא הייתם כאן.

אז זו לא עוד דיאטה. באמת. אנחנו יכולים להציע לכם להסתכל על סיפורי ההצלחה של מי שירדו במשקל (ושמרו עליו) אבל פליאו זה לא רק תזונה. פליאו זו גישה, אורח חיים שלם והבנה שכנראה העולם המודרני לא אידאלי לגוף שלנו – ולכן אנחנו חולים ושמנים. אימוץ אורח חיים שכזה, המקשיב לגוף ולצרכיו הטבעיים, מביא איתו גם ליתרון הגדול לו אתם מייחלים – ירידה במשקל.

זו איננה תרופת פלא, לא הורמון הריון שנוטלים ותוך חודש משילים 20 ק”ג. זה בדיוק ההפך – זו הפנמה של פעולות נכונות לגופנו, המוטמעות באופן הדרגתי שמתאים למתרחש בגוף של כל אחד ואחת לפי הצרכים והיכולות שלהם. זו גישה האומרת: אני אעשה לגוף שלי טוב, אהיה בריא, והגוף יחזיר לי אהבה וייפרד מהקילוגרמים המעיקים עליו. על הדרך תרוויחו משקל תקין, בריאות, חיוניות והנאה.

 

איך זה עובד?

מתחילים בלשכוח כל מה שלימדו אותנו. מנקים את הראש, פותחים אותו לרעיונות חדשים וצוללים פנימה.

מה אוכלים פה?

אפשר להרחיב על כל דבר לעומק ולהסביר למה נמנע מדגנים מלאים שלא מפסיקים להלל אותם, ואיך יכול להיות שנאכל שומן וכולסטרול מהחי. ההסברים המפורטים נמצאים כאן, אפשר להבין ספציפית כל מזון ומזון פה ואפשר גם להעמיק באוסף המחקרים המראים את יתרונות התזונה.

מראש נזהיר ונאמר שהאוכל בפליאו טעים במיוחד ומהנה אז תשכחו מהסבל של פריכית אורז עם גבינה תפלה 3% וסלט חסה עצוב בלי רוטב. יש באתר הרבה מתכונים מהנים, טעימים ויצירתיים ותופתעו לגלות כמה אוכל יכול להיות כיף ומרזה במקביל.

 

למה להאמין לנו?

אל תאמינו לנו. תאמינו למי שניסו והתאהבו, מי שבחרו בפליאו כאורך חיים מלא, מי שחזרו לג’ינס מהתיכון למשקל לפני ההריון ושומרים על עצמם כבר כמה וכמה שנים. תאמינו למי שמרגישים בריאים יותר, שמחים יותר, אנרגטים. למי שאוכלים אוכל טוב, נהנים ממנו ונהנים מעצמם.

אם תחליטו לתת הזדמנות לפליאו, גם אתם תהיו מהאנשים שלא האמינו אי פעם שיאכלו שומן, כולסטרול, בשר אדום – וירזו.

 

המקצוענים מסכימים

בקהילה הפליאוליתית בארץ חברים לא רק מי שבחרו בדרך החיים הזו וירדו במשקל, אלא גם מומחים – תזונאים, נטורופתים, רופאים ומאמנים שמתנהלים על פי העקרונות של הפליאו.

אפשר למצוא בקהילה בארץ את הגר פלדמן – נטורופתית המסייעת למטופליה על פי הגישה האבולוציונית; ורד לב – נטורופתית ויועצת הנקה הדוגלת בתזונת הפליאו ומטפלת בשיטה זו; גלי פלד – תזונאית קלינית פליאוליתית ובת זוגו של עומרי פלד – מאמן קרוספיט ופליאולית רציני בעצמו; ד”ר אילן קיציס – קרדיולוג בכיר במרכז הרפואי איכילוב וראש מכון שיקום הלב שמסביר שהקשר בין אכילת בשר וכולסטרול לבעיות לבביות הוא אפסי; ועוד רבים וטובים.

הם לא לבדם. בארץ ובעולם ישנם אלפי אנשים קדמוניים שבחרו בדרך הזו וגילו בריאות, גילו ירידה במשקל, גילו אנרגיות שלא ידעו שקיימות בהם. חלקם מנהלים בלוגים ואתרים, חלקם כתבו ספרים על זה, אבל העיקר הוא שכולם הבינו שזאת הדרך.

 

איך מתחילים?

מיישמים את הטיפים למעלה, אוכלים לפי רשימת העקרונות, מתחברים להקהילה ופשוט מנסים. 

אם עוד לא שמעתם, יש גם קורס יסודות פליאו אונליין שילווה אתכם במשך חודש עם כל שלבי ההתחלה, יעניק לכם ידע ומתכונים ויהיה זמין עבורכם בכל זמן ובכל מקום! לפרטים נוספים >>

בנוסף, אנו תמיד שמחים לקבל שאלות מקוראים ולתת מקסימום תמיכה – אז תרגישו חופשי לשלוח לנו מייל או שאלה

4
תגובות

3 Comment threads
1 Thread replies
8 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
  Subscribe  
קבלת עדכונים על
שמעון

אני מאוד רוצה להתחיל דיאטת פליאו אני מאוד ישמח אם מישהו יוכל לענות לי על כמה שאלות 🙂

אלימור

מותר לי לאכול גבינה בולגרית 24%

לולי

שאלה אחת עקרונית מאוד:
האם פליאו מוגדרת תזונה דלת פחמימות?
תודה