10 ארוחות מהירות ופשוטות שתכינו ברגע

דלורית ממולאת בשר

החיים המערביים לחוצים וצפופים בדרך כלל, והכנת אוכל נראית לעתים קשה וארוכה. אבל, כמו שבימים הטרום-פליאוליתים עמדו לרשותנו הטוסט והפיצה, גם בפליאו יש ארוחות קצרות שלוקח יותר זמן לאכול מלהכין.


סטייק, פירה בטטה ושעועית ירוקה מוקפצת

לא רק שזו ארוחה מושחתת, היא גם כל כך פשוטה להכנה שזה מביך. צורבים את הבשר 2 דקות מכל צד, את הבטטות מבשלים ומרסקים לפירה בתוספת חמאה/ גהי/ שמנת מתוקה, ואת השעועית הירוקה מקפיצים במחבת על שמן זית בתיבול שום כתוש. אין בעד מה.

סטייק פירה בטטה שעועית ירוקה מוקפצת

 

אורז במיקרוגל (!) עם עשבי תיבול

נשמע כמו גרסה עצלנית לאורז, וזה אכן מה שזה. בכלי חסין לחום שנכנס למיקרוגל שמים אורז ומים ביחס של 2:1, כמו בבישול רגיל. מוסיפים שמן זית, מלח, וחופן נדיב של כוסברה, פטרוזיליה, בזיליקום ושמיר. מערבבים ומכניסים ללא כיסוי ל-10-12 דקות במיקרוגל. לא צריך להשאיר סגור אחרי הבישול, זה כל הכיף – אפשר לאכול ישר.

כמובן שגם הבישול הקלאסי (והמועדף עלינו בלי המיקרוגל) לא ייקח יותר מ-20 דקות.

אורז ירוק עם עשבי תיבול

אג מאפינס

חותכים ירקות רנדומליים במקרר שהשילוב ביניהם נשמע טוב (עדיף ירקות קלויים), מפזרים בתוך תבנית שקעים ושופכים מעל תערובת ביצים, שמן ותבלינים. לתנור ל-10-15 דקות ויש ארוחה מהירה ומשביעה.

אג מאפינס

דלורית ממולאת בשר טחון

נכון שהיא לא מהירה, אבל לא תאמינו כמה הארוחה האסתטית הזאת פשוטה: חוצים את הדלורית ומרוקנים את הגרעינים וקצת מהתוכן כדי להגדיל את שטח המילוי, ואופים עם מעט מלח פלפל ללא המילוי כ-40-60 דקות בחום של 170 מעלות. 

מערבבים רבע קילו בשר טחון עם ירקות קצוצים דק-דק: בצל, ירוקים (כמו פטרוזיליה), עגבנייה בשלה והתוכן שהוצא מהדלורית. מתבלים באהבה עם תערובת טוסקנה או פילדלפיה, פלפל שחור ומלח, וכמובן שמן זית. כשהדלורית רכה ממלאים בתערובת ואופים עוד 10-15 דקות ב-150 מעלות.

דלורית ממולאת בשר טחון

“פיצהציל”, “חציפיצה”: חציל שהוא פיצה

כל כך קל, כל כך טעים – ומשביע באופן מפתיע. קישוט מעל של טונה, גבינה או אפילו חזה אווז יסגור לכם את הפינה לארוחה הזאת. את המתכון אפשר למצוא כאן.

פיצה חציל 

סלמון: קריספי או רך, אתם מחליטים

המתכון המנצח של רצועות סלמון קרסיפיות בתיבול “טוסקנה” לוקח 5 דקות להכין ועוד 10 דקות בתנור – ואין לו מתחרים בקטגוריית הארוחות המהירות. גם בן הדוד לא ייקח יותר מ-20 דקות: הסלמון הפשוט בעולם באפייה בתנור.

ומה אוכלים ליד זה? מחבת פטריות או סלט קישואים מרענן שאפשר להכין בדיוק ב-10 הדקות שהסלמון בתנור.

סלמון קריספי בתנור 

שקשוקה

כל שקשוקה תהיה מעולה, אבל לשקשוקת העגבניות הקלאסית יש קטע מיוחד שהופך אותה למזון משמח. גם שקשוקת תרד או שקשוקה צבעונית יהיו מצוינות, ופיזור גבינה מעל כל שקשוקה ישדרג אותה לרמות אחרות.

שקשוקת עגבניות

חביתה/ ביצת עין עם ירקות חתוכים

השיטה הקלאסית והמתבקשת, שמצילה כל ארוחת ערב לחוצה. רק מלפפון ועגבנייה בסלט “ישראלי” יעשו את העבודה, או לחתוך גס לרבעים ומקלות ולקשט את הצלחת. תמיד אפשר להוסיף ירקות עליים (פטרוזיליה, נענע, שמיר, בצל ירוק), גמבה, בצל, גזר – כיד הדימיון והסבלנות! אפילו סלט טבולה סלק ילך פה.

ארוחה של חביתה וסלט

תבשיל בשר טחון ותרד

המצרכים: בשר טחון, תרד טחון קפוא (“מדליונים”), בצל, שום, תבלינים. את המתכון אפשר לראות כאן.

תבשיל טונה ותרד

דלעת ערמונים במילוי ביצה בתנור

ההתמכרות הבאה שלכם: חוצים את הקלעת, מרוקנים מהגרעינים ושוברים פנימה ביצה. מוסיפים מעל שמן זית ותבלינים לפי הטעם, מכניסים ל-180 מעלות ל-15 דק’ או למיקרוגל וחוגגים עם כפית.

הצעת שדרוג: אותו הדבר – עם אבוקדו. אבל לא לנסות בעונת הקיץ, כשמחיר האבוקדו מרקיע שחקים…

ביצה בקן אבוקדו

קיצור הדרך

וכמובן תמיד אפשר להכין כמויות גדולות מראש, להקפיא ולהפשיר בשעת הצורך.

תגובות

  Subscribe  
קבלת עדכונים על