פליאו מחוץ לבית נשמע לעתים מלחיץ ומבלבל, ומי שעובד במשרד או הולך לבית הספר לעתים נתקל בקושי (יצירתי או יישומי) בקטגוריית ארוחת הבוקר. אז לא חייבים תמיד לצום בבוקר - אפשר להציץ בתמונות כאן וליישם. הכל פשוט, מהיר, משביע ומהנה. כי אנחנו רוצים לשחק עם האוכל שלנו.

לפני התמונות מעוררות התיאבון, כמה נקודות מפתח:

  • חשוב לתכנן מראש - זה לא נעים להגיע לשעה 10:00-11:00 בבוקר רעבים כשאין בנמצא מזון "כשר" פליאו. גם אחרי שבוע של ארוחות מושקעות, מספיק יום אחד ללא תכנון (בדרך כלל זה יום חמישי המקופח) כדי להשכיח את כל הבקרים הנהדרים שקדמו לו.

  • ארוחת בוקר היא לא רק סנדביץ' - תרבויות המזרח הסתדרו שנים רבות בלי לחם ונראה שהוא לא חסר להם בארוחת הבוקר. ירקות, ביצים, דגים, בשר קליל, אגוזים - כולן חלופות נהדרות ללחם, ואם הארוחה מגיעה בקופסה היא לא פחות משביעה וטעימה.

  • אם מדובר בילדים, חשוב לשתף אותם בבחירה ולבדוק מה מציעה הקפיטריה בבית הספר. וכן, להבין שצריך אולי לקום אפילו מוקדם יותר.

  • הכנה ערב לפני - בבוקר לאנשים רבים קשה לתפקד בשעות הבוקר המוקדמות, ולכן אריזת המזון בערב לפני, או אפילו יומיים לפני, ישנו לגמרי את רוטינת הבוקר. אם מדובר בירקות טריים, לחתוך אותם יותר מדי זמן מראש יוציא מהם את הוויטמינים, ולכן זה משהו שכדאי לעשות ממש ברגע שמתיישבים לאכול.

  • ותמיד אפשר לדלג על ארוחת הבוקר ולצום, לאכול בחוץ או לקנות.

אז מה לוקחים?

 

ירקות קלויים וביצה קשה

ערב לפני, מכניסים לחצי שעה לתנור ירקות שונים - חצילים, קישואים, פלפלים, עגבניות, פטריות - וקולים היטב. תוך כדי מבשלים ביצים קשות, אורזים בקופסה ונהנים למחרת.

ירקות קלויים וביצה קשה

 

סלט ירקות עם בטטה מבושלת וטונה (משומרת/ מעושנת) עם רוטב ארוז בצד

ערב לפני, מכניסים בטטה חתוכה לקוביות לתנור או למיקרוגל עד לריכוך. בצנצנת או בקבוק קטן מערבבים שמן זית, חומץ בלסמי, מלח, פלפל וזעתר. את הירקות קוצצים בבוקר בזריזות (אם ממש לחוצים, אפשר גם בערב לפני). אפשר לשים טונה או ביצה קשה, או גם וגם.

סלט עם בטטה וטונה

 

פשטידת דלעת, בצל, ביצה, חלב קוקוס + ירקות טריים חתוכים ליד

אג מאפינס משודרגים: מרככים בתנור/ מיקרוגל/ באידוי דלעת (אפשר גם דלורית, דלעת ערמונים או בטטה). מועכים לפירה ומוסיפים בצל גדול קצוץ, 5 ביצים, 100 מ"ל חלב קוקוס, פפריקה, מלח ופלפל. מעבירים לתבנית גדולה או לתבניות אישיות, מפזרים בצל ירוק קצוץ מעל ואופים כ-50 דקות על 180 מעלות, עד להשחמה.

פשטידת דלעת

 

דלעת ערמונים ממולאת ביצה

כמה פשוט, ככה טעים ומשביע. חוצים את דלעת הערמונים, מרוקנים מהגרעינים ושופכים לתוך כל חור שנוצר ביצה. מפזרים מלח, פלפל ותבלינים לפי היצירתיות ואופים בתנור עד שהדלעת מוכנה, או לחילופין במיקרוג'ין.

דלעת ערמונים עם ביצה 

 

סלט עוף עם תפו"א מבושל

ארוחה מהירה שדורשת מעט עבודה. אחרי קיצוץ הסלט, צריך להקפיץ 2 דקות נתחי חזה עוף חתוכים שהושרו ל-10 דקות בתערובת של שמן זית, כורכום, כמון, מלח ופלפל - ויש סלט חם, טעים ומשביע. רק לזכור לפני כן לבשל תפוח אדמה חתוך לקוביות קטנות.

סלט עוף

 

בילטונג/ קבנוס/ סלמי, ירקות חתוכים

סלמי וירקות


תבשיל חביתה עם עגבניות, פטרוזיליה, פטריות, גמבה ותפוח אדמה (פריטטה)

כל ירק שיש בבית יכול להיכנס לפריטטה הזאת. מטגנים את הירקות קלות עד שהם מבושלים מספיק (כל אחד והרמה שהוא אוהב את הירקות), שופכים בנדיבות 3-4 ביצים, מתבלים בהתאם לטעמים שמחפשים וחוגגים.

 פריטטה

 


גרנולה קדמונית מהאתר "מר קדמוני"

400 גר' קוקוס טחון, אגוזים שונים: חופן לוז, חופן מקדמיה, חופן אגוזי מלך, חופן שקדים, עדיף מולבנים, קצת זרעי דלעת, אפשר להוסיף חמוציות ללא סוכר או ענבים, כף סילאן וכף דבש, שתי כפות שמן קוקוס (לא חובה). המתכון המלא ושיטות ההכנה כאן.

גרנולה קדמונית

 


 רוצים לקבל מאמרים נוספים ישירות למייל?