10 טיפים לאדם קדמון במסעדה

גורילה אוכלת

אנו אוכלים כמו האדם הקדמון אך חיים בעולם מודרני ומוקפים בחברה מערבית, ואנחנו אוהבים לצאת עם חברים או שאנו נאלצים להעביר ימים שלמים מחוץ לבית בגלל לימודים, עבודה או מחויבויות אחרות. בקרב האמריקאים, כ-40% מהם אוכלים מזון מהיר לפחות פעם בשבוע מחוץ לבית.

אז אמנם אנו נמנעים מאוכל מהיר, אך אנו גם לא חיים בעולם אידאלי, שכן אז היינו יכולים לאכול בשלווה במסעדות ולסמוך על בעלי המקום בעיניים עצומות. זה לא המצב, ולכן אין לנו על מי להישען אלא על עצמנו.

#1 בחרו מנה מראש

אם קבעו מקום מבלי לשאול אתכם – בדקו מראש את התפריט באינטרנט ובחרו את המנה שנראית הכי אמינה, או כזאת שדורשת מעט התאמות. אם עדיין לא נבחר מקום, הציעו מסעדה בה יש לכם בוודאות 2-3 אפשרויות. גם סלט לפעמים הוא אפשרות, אם יש בו ביצים, דגים או עוף – כמובן ללא מרינדה.

#2 בחרו מקומות שבהם יש סיכויים גבוהים שיהיה לכם מה לאכול

הימנעו ממקומות שבאופן מובהק לא תמצאו שם מזון המתקרב לפליאו (פיצריות, מסעדות איטלקיות, סנדוויץ’ בר, מסעדות אסייתיות ופלאפליות), והעדיפו מסעדות עם סיכויים גבוהים למזון פליאוליתי, דוגמת המבורגריות, שיפודיות, חומוסיות, שווארמיות ומסעדות מאכלים ביתיים (שם חשוב לוודא את השמן). אם ידועה רגישות לחלב, העדיפו מקום כשר בשרי – כך בוודאות לא ישתרבבו מוצרים חלביים למנה שלכם. לצערנו, בארץ מוסיפים סוכר לאורז בסושי ולכן גם סושיות אינן אפשרות, אלא אם כן רוצים סשימי.

#3 אל תתביישו!

שאלו את המלצרים, בקשו להחליף שמן אחד באחר, בדקו אם אפשר לקבל את הרוטב בצד או להסיר את הלחם מהמנה. עשו זאת בנעימות, בסבלנות והבינו שישנם מקומות שטרם נתקלו בבקשות הללו. אל תרגישו לא בנוח, אם המלצר לא בטוח בקשו שיבדוק עם השף. חבל שבגלל ביישנות תאכלו אוכל שלא טוב לכם ועוד תשלמו עליו.

#4 לא לסמוך בעיניים עצומות

בדקו תמיד באיזה שמן משתמשים, האם המנה מגיעה עם לחם וחשדו בנוכחות סוכר. מקומות רבים משתמשים בשמן “זית” שהקשר בינו לבין העץ מקרי בהחלט – אולי כמה אחוזים בודדים הם זית והשאר קנולה. הסבירו שמדובר ברגישות וכי אינכם יכולים לגעת בכלל בשמן קנולה, תופתעו לראות שעובדי המטבח יבואו לקראתכם.

#5 ותרו על הלחם

אם מניחים לחם/ פיתות על השולחן – בקשו שייקחו אותו ומנעו התפתות מיותרת.

#6 בדקו את התוספות

במסעדות רבות לא מציינים ירקות כתוספת אפשרית, אך במידה ותשאלו ייתכן וניתן יהיה להחליף את הצ’יפס בירקות מאודים או בסלט. לעתים קרובות שעועית ירוקה מוקפצת היא אחת החלופות – בקשו לקבל אותה לאחר הבישול ולפני ההקפצה, וכך תימנעו מהשמן הצמחי.

#7 הימנעו מהסיטואציה

צפו מראש את היום שלכם והכינו ארוחות ארוזות. סלטים, שימורי דגים, ביצים קשות וכן מנות של ממש בהנחה ויש לכם מקרר או מיקרוגל במסלול היומי.

#8 אם האכילה בחוץ נובעת מיום עמוס, שקלו לצום

ערכו ארוחת בוקר גדולה בבית וצומו כמה שתצליחו, עד שתשובו הביתה.

#9 בלי לחץ

עם כמה שזה יכול להיראות מרתיע, השד אינו נורא כל כך. מקומות רבים מודעים היום לא רק לצמחונות וטבעונות אלא גם הימנעות מגלוטן, רגישויות, אלרגיות ואף לפליאו, ועל כן המסעדות היום גם גמישות הרבה יותר בחלופות שהן מאפשרות למנה.

#10 אל תאכלו את עצמכם

אם אין ברירה, תחטאו. אף אחד לא יהרוג אתכם, עשו זאת במודע ותוך צמצום נזקים. זה בסדר גם לפספס קצת, כל עוד לא הופכים את זה להרגל.

תגובות

  Subscribe  
קבלת עדכונים על