“הדם שלי היה עשוי מסוכר”

עומר

לפני שנה הייתי על סף התקף לב (או סוכרת סוג 2). בגיל 25 על סף התקף לב.

לא ממש התקף לב, אבל לפי בדיקות הדם שלי ובתוספת הגנטיקה שלי (תודה אבא), אפשר לומר באופן כמעט וודאי שהייתי מקבל התקף לב לפני גיל 40 ומתחיל לקחת תרופות נגד כבר בגיל 30.

הדם שלי היה עשוי מסוכר. ממש קרמל. טריגלצרידים (סוכר שלא נכנס לתאים ונשאר בתור שומן חופשי בדם) היה כמעט פי 3 מהרמה המומלצת המקסימלית. פי 3 מהמקסימום! 
את הכולסטרול הרע שלי (LDL) לא יכלו לבדוק בגלל זה, אבל הכולסטרול הכללי היה גבוה מהרמה המומלצת, והדרך למטה נראתה דיי בבירור.

אי אפשר לומר שהשינוי שעשיתי קרה ביום אחד, אבל כן חטפתי שוק מלראות את התוצאות. זה גרם לי להפסיק לשתות כמעט לגמרי שתייה מתוקה (גם דיאט), אבל פחות או יותר זהו. קשה לשנות הרגל של שנים. אחרי המלצה של חבר, נמרוד גודינר, קניתי את הספר “הסוד הקדמוני” שמסביר על תזונת פליאו.
קראתי והתלהבתי, אבל זה היה גדול עליי באותה תקופה. לא הצלחתי באמת ליישם משהו מזה בחיים שלי. אולי השינוי הראשון הגדול היה לפני חמישה חודשים כשהפסקתי לעשן (עישנתי קופסה וחצי ביום ב-10 שנים האחרונות, עם הפסקות קצרות בין לבין).

את השינוי האמיתי בתזונה שלי התחלתי לפני שלושה חודשים – כמעט שנה אחרי שקיבלתי את התוצאות הקודמות. כמה זמן לוקח לקבל החלטות… הפסקתי לאכול כמעט לגמרי דגנים (לחם, פסטה, מאפים וכו’) אבל אני עדיין נהנה מהחלה של הקידוש. הפסקתי לאכול מזון תעשייתי והתחלתי לאכול כמו שלא אכלתי בחיים שלי. 
תמיד אמרו לי לאכול רזה, לספור קלוריות, לעקוב, לבדוק, לא להגזים, לחם קל, בלי שומן – ואף פעם לא התמדתי בזה. הבעיה שלי היא שאני אוהב לאכול – והרבה.

אז בשלושה חודשים האחרונים אני אוכל כל יום שמנת 15% שומן, פירות וירקות, אוכל בשר/ עוף ודגים בלי לחשוב פעמיים וכמה שבא לי (לפני שבוע חזרתי הביתה בערב עם סטייק 450 גרם כי היה לי חשק לבשר), וכל ערב כמעט אוכל חביתה מ-4 ביצים (4 ביצים?! אבל זה לא בריא! זה יעלה לך את הכולסטרול!).

אני הכי בריא שהייתי בשנים האחרונות, ונהנה מכל רגע. הטריגליצרדים ירדו ל-60 (מאוד נמוך), הכולסטרול הכללי ירד (הטוב עלה).
אה, והורדתי כבר 10 ק”ג תוך כדי (מקווה להמשיך לרדת). 
התקף לב לא נראה שיהיה בקרוב.

מי מכם ששרד עד כאן, ההמלצה שלי בשבילכם:

1. תאכלו אוכל אמיתי – לא מתועש, לא מעובד. אמיתי.
2. אל תאמינו לכל מה שלימדו אותכם – תזונה היא דבר אינדוודואלי והגוף שלכם יודע הכי טוב מה נכון בשבילכם. תבדקו – תעשו כמה שבועות שינוי ותראו איך הגוף מגיב.
3. קחו אחריות על הגוף שלכם. תקשיבו לו. הוא יודע מה טוב בשבילו – ותרופות הן לא הפתרון הראשון (גם לא השני).

תוצאות בדיקות הדם של עומר

תגובות

היה הראשון להגיב על מאמר זה!

  Subscribe  
קבלת עדכונים על