פעם אחת ולתמיד: האם סל הקניות הפליאוליתי יקר יותר?

ילד בסופרמרקט

אחרי “זאת לא התזונה שאוכלים בה רק בשר?”, התגובה הנפוצה ביותר לפליאו היא “זה יקר בטירוף!”. על פניו, אכילת סטייק פילה בכל יום זה באמת עניין יקר, אבל מזל שזה לא הדבר היחיד שאוכלים פה. כדי לעשות סדר אחת ולתמיד, יצאנו להשוות בין סלי קניות של משפחה ממוצעת פליאוליתית, למשפחה הממוצעת בתזונה “רגילה”.

המסקנה: משפחה פליאוליתית תשלם מאות שקלים פחות, למרות התדמית של הבשר היקר. וזאת לא הפעם הראשונה שמגיעים למסקנה שתזונה קדמונית לא בהכרח יקרה יותר מזו ה”רגילה”.

האם פליאו באמת יקר יותר?

הסל של המשפחה הממוצעת כלל ירקות, פירות, מעט בשר – בעיקר דל שומן, מוצרי חלב רזה, מעט ביצים ודגים, מוצרים קפואים, משקאות ממותקים, תבלינים, יין ומוצרים יבשים כמו אטריות, מוצרי אפייה, חטיפים, לחמים, אבקת מרק, ממתיקים ורטבים מוכנים.

הסל של המשפחה הפליאוליתית כלל ירקות, פירות, בשר מכל הסוגים, הרבה ביצים, דגים, מעט מוצרים יבשים כמו אורז, קקאו, טחינה ומלח, שמנים, תבלינים ויין.

האם פליאו באמת יקר יותר?

 

ניתן לראות שעל אף הצריכה הגבוהה של בשר, הנחשב ליקר, המשפחה הפליאוליתית הייתה משאירה בחנות 400 ש”ח פחות מאשר שכנתה, המשפחה הממוצעת. ההבדל נובע ממספר המוצרים אותם קונה המשפחה הממוצעת, שלא נחשבים פליאו, ובהצטברות מביאים לעלות גבוהה יותר: חטיפי אנרגיה, מעדני חלב, חטיפים וממתקים, קמחים שונים, פסטות ופתיתים, מוצרי אפייה, ממתיקים מסוגים שונים, רטבים מוכנים, מסטיקים, בשרים מעובדים, מוצרים קפואים ושתייה מתוקה הם חלק מהמוצרים שנמצאים במטבח ביתי רגיל, אך נעדרים מזה הפליאוליתי – ומביאים להוצאה גדולה יותר.

האם פליאו באמת יקר יותר?

2
תגובות

2 Comment threads
0 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
  Subscribe  
קבלת עדכונים על
אביטל

מה שאתם עושים פה פשוט מדהים!! מסדר לי את החיים אחת ולתמיד

מוטק'ה

לא מדויק ומגמטי.
בהנחה שמדובר על סל שבועי (או דו שבועי?) אף משפחה לא גומרת בשבוע סירופ מייפל+צנצנת נוטלה+ צנצנת חמאת בוטנים+ 2 חב’ אבקת מרק ועוד ועוד העמסות של פעם ב…
שורה תחתונה, פליאו זה נהדר אבל לא צריך לזייף בכוח נתונים. מספיק להראות את היתרונות שבשיטה