משלוחי מנות – הגרסה הקדמונית

מאת: דעאל שלו, “מר קדמוני

הכל התחיל במגילת אסתר:
“וְהַחֹדֶשׁ אֲשֶׁר נֶהְפַּךְ לָהֶם מִיָּגוֹן לְשִׂמְחָה וּמֵאֵבֶל לְיוֹם טוֹב; לַעֲשׂוֹת אוֹתָם יְמֵי מִשְׁתֶּה וְשִׂמְחָה, וּמִשְׁלֹחַ מָנוֹת אִישׁ לְרֵעֵהוּ וּמַתָּנוֹת לָאֶבְיֹנִים”.
ככה זה תקציר כל החגים שלנו: ניסו להרוג אותנו, הם לא הצליחו, בואו נאכל!

ועדיין, הדבר השונה והנחמד באמת בפורים הוא המצווה הכפולה: משלוח מנות ומתנות לאביונים. 
אפשר היה לומר גם משלח מתנות איש לרעהו ומנות לאביונים, אבל החליט מי שהחליט והסדר נכתב הפוך.

מאז אנחנו תקועים עם ילדים ששולחים זה לזה במבה וסוכריות בתוך צלחות חד פעמיות מכוסות בניילון נצמד. זוועת עולמים. איך זה מרגיש למישהו טוב לא ברור לי. אני מאמין ומקווה שאפשר לשלוח גם אוכל אמיתי ולא רק ממתקים-בשקל, אז לכבוד פורים, הנה כמה רעיונות למשלוח מנות למשפחה או לחברים שלכם (אלה שרק יודעים שאתם אוכלים “כמו משוגעים” אבל לא בטוחים אם גם הם בעניין). תזכורת: היהודים נוהגים לשלוח לפחות שני מיני מאכל (או משקה) במשלוח המנות. אל חשש, ניתן רעיונות ליותר.

  • מתנות לאביונים. פורים הוא נקודה טובה בזמן לעצור לרגע ולתת עזרה לנצרך. אפשר לתרום להמון גופים טובים או ממש לאיש שברחוב. יש משהו בסולידריות שהופך בפורים למובנה, וזו בעיני אחריות גדולה יותר מאשר משלוח המנות לחברים וידידים. מתנות לאביונים. ביטוי יפה המקפל בחובו הרבה מאוד. 
     

  • במשלוח המנות, אל תביאו מתנות. חלאס. לכולם יש בבית מספיק מוצרי נוי יפים ועוד קערה לא תעזור. אז תכוונו להביא מוצרים מתכלים, כלומר כאלה שאפשר לאכול. אבל אם אתם מתעקשים על מתנה, אולי תביאו ספר 😉
     
  • שמן קוקוס. הרבה אנשים נרתעים לרכוש כזה בעצמם, כי זה יקר, ומה עושים עם זה, והאם זה טעים, והאם לכל דבר יהיה עכשיו טעם של קוקוס, ומה, אנחנו תיאלנדים? ועוד אלף תירוצים. במציאות האמיתית, שמן קוקוס הוא מהמזונות היותר עשירים ומזינים ובריאים שצומחים על הפלנטה. הוא שומן רווי באורך בינוני, וככזה הוא נספג ישירות במעי הדק (ולכן מתאים גם לאנשים שאין להם כיס מרה – אין צורך במיצי המרה כדי לעכל אותו). הוא מצוין לעור, ללב ולכל חלק אחר שלכם לצורך העניין.
     
  • סמנה. גם כאן זהו מוצר שמעטים מקרוביכם ויקיריכם קנו, וזו הזדמנות נחמדה להרגיל להם את החיך ולשמן להם את הלב בשומן בריא וטעים. אתם יכולים לקנות עבורם אחת או להשקיע מזמנכם ולהכין בבית.
  • תה ירוק וחליטות מעניינות. תמיד משמח לקבל תיונים בשלל טעמים או סתם ירוקי-עד. מתאים לעונה ובריא לנפש ולגוף. יש הרבה מחקרים סביב התועלות של התה הירוק, ודומני כי הסינים לא קראו את המחקרים מעולם אבל זה לא מפריע להם לצרוך כמויות עצומות ממנו. אחד הזכרונות שלי מטיול בסין לפני כמה שנים הוא חנות תה קטנה באיזה חוטונג (שכונות הכמו-פחונים בביג’ינג), והיו לו שם עשרות סלים עם עלי תה ירוק שנראים זהים לחלוטין. חלק עלו גרוש ורבע, וחלק עלו הון ממש. כולם עלים ירוקים של תה ירוק. כנראה שהסינים מבינים בזה יותר ממני. קניתי את ההוא של גרוש וחצי ונשארתי שמח בחלקי.
     
  • בקבוק יין. תמיד טוב. יין אדום יבש כיף לקבל וכיף לשתות, ומתאים במיוחד פורים (תזכורת: עדלאידע).
     
  • מלח אטלנטי. עוד מוצר שאנשים לא מתנסים בו, ומתנה היא הזדמנות לפרגן. מעולה בכל קנה מידה ושונה לחלוטין ממלח השולחן הרגיל. המלח האטלנטי הוא אפרפר, עשיר הרבה יותר במינרלים, ואנינים מאוד יטענו שהוא גם טעים יותר. אני חושב שהוא מלוח בדיוק באותה המידה, אבל הוא בחירה טובה יותר עבורנו. אפשר לצרף אליו גם מלח שמציעים היום בטעמים (כמו מלח מעושן וכדומה).
     

צנצנת ג'ינג'ר

  • תבלינים גולמיים. לי יש בארון שקית עם שורשי כורכום. במקום אבקה, שמים את השורש כולו במרק, או מגרדים מעט ממנו עם פומפייה. הטעם עז יותר והצבע צהוב יותר. כך גם אפשר עם אגוזי מוסקט. עם פומפיה זעירה התיבול באגוז מוסקט טעים הרבה יותר. ובאותו האופן – ג’ינג’ר טרי, או עציץ עם עשבי תיבול (לא ממש העונה אבל תמצאו). אפשר כמובן להכניס תבלינים פליאוליתים יבשים או תערובות מעניינות.
  • שוקולד מריר איכותי. למעט פליאוליטים באתגר אדוק, כולנו נשמח לקבל חבילות שוקולד 85%-90%, מרירות ואיכותיות בדיוק במידה. גם מי שאינו בפליאו (ועבר את גיל 18) יאהב שוקולד מריר איכותי. לצעירים יותר אולי כדאי להוריד באחוזים או לחילופין לתת להם קינוח העשוי משוקולד/ קקאו איכותיים.
     
  • קפה או גאדג’טים הקשורים אליו. קפסולות אספרסו, מטחנה חשמלית, מקינטה, תערובות קפה מיוחדות ואקזוטיות – אין סוף לאפשרויות שמציע העולם העשיר הזה.

אהבה לקפה

  • תבשיל שאתם הכנתם. למה לא? משהו טעים ופשוט, כמו קדירת בקר ופטריות. מתאים לחורף (אוקיי, אין לנו באמת חורף. צודקים). החסרון הוא שזה לא בא באריזה, אבל תכלס אנחנו לא חייבים להביא משלוח מנות שנקנה בחנות וארוז בצלופן אדום.

ואולי תוסיפו לנו בתגובות עוד כמה רעיונות?

תגובות

  Subscribe  
קבלת עדכונים על