איך לאכול פליאו בנופש?

אישה שמחה

אוגוסט עד אוקטובר אלה החודשים שבהם אנחנו אוהבים לטייל – אם בארץ ואם במקומות שונים בגלובוס. יש גם את ארוחות החג, שרק עליהן אפשר לדבר שעות, אבל מה עושים כשנוסעים למספר ימים מחוץ לבית – למקום ללא מטבח או למדינה זרה? ריכזנו עבורכם כמה רעיונות, טיפים והצעות כדי להיות קדמוניים גם בחו”ל.

1. קודם כל, תתחילו בלקרוא את המאמר הזה עם טיפים לפליאוליתים האוכלים במסעדה. חלק גדול מההמלצות שם תקפות לכל פעם שאוכלים בחוץ, בארץ או בחו”ל.

2. אם מדובר בטיול של יום אחד, אתם בהחלט יכולים לארוז לכם ארוחות מפנקות בלי בעיה. פיקניק הוא לא מילה גסה. פה יש כמה רעיונות ואם תכינו בבית סלטים עשירים סביר להניח שלא רק שאתם תיהנו, אלא גם שמי שאתכם יחגוג על הארוחה אתכם. סלטים שווים במיוחד יש למשל כאןכאןכאן וכאן. אבל בינינו, גם ירקות חתוכים לצד ביצה קשה, אולי איזו קופסת טונה וחבילת זיתים יהיו ארוחה נהדרת, בריאה ומגוונת.

בנוסף, יש קטגוריה שלמה של בשר קר שאמנם פחות נפוצה בארץ אבל בטבע היא תהיה מעדן: קציצות קרות (ללא רוטב כמובן), חזה עוף בגריל/ שניצל ורוסטביף.

פיקניק

3. לכו על זה עד הסוף והזמינו את כולם ליום שלם של פויקה. אין דבר קדמוני יותר כנראה – גם אוכל מצוין שמבושל בקדירה מסורתית, גם זמן איכות עם המשפחה או החברים וגם יציאה לטבע. ובואו לא נשכח שלסחוב את הסיר הוא אימון פונקציונלי לא פשוט, אז בכלל תרוויחו את הארוחה ביושר. טיפים, מתכונים והסבר מלא יש במאמר הזה.

פויקה

4. לנוסעים לכמה ימים עם ילדים, אפשר להכין מראש בבית כמה “ממתקים” שיהיו לשעת צרה. המתכון של הגר פלדמן לעוגיות הוא המנצח בקטגוריה הזאת, וגם פצצות הקוקוס של דונה, אבל פרט אליהן לא חסרים ברשת מתכונים לעוגיות/ קרקרים/ לחמים פליאו (ברמה זו אחרת של “פליאו”) וגם יש ספקים שמוכרים כבר מוכן, רק לבוא ולקחת. זה יכול להציל אתכם ברגעים הקשים.

5. לטיסה ארוכה יש מספר אופציות, אבל הכי חשוב הוא שתעשו טובה ליושבים לידכם ולא תביאו מאכלים עם ריח חזק מדי. וותרו על השום, הבצל החי, הנקניקים והדגים. וגם מאכלים עם רטבים לא יהיו נוחים במיוחד בכיסא המטוס הצפוף, שכל “תקלת אוכל” בו היא סיפור. מה כן אפשר להביא? את כל אותן ארוחות קטנות ארוזות מסעיף 2, כמו אג מאפינס וסלטים, וכן פשטידות למיניהן. כדאי לכם להציץ בעמוד המתכונים שלנו, שם יש שפע מתכונים לפשטידות.
כמובן, אל תשכחו את קטגוריות הרעיונות הבלתי נגמרת (עם השמות היצירתיים) – החבילאפה, החביטוסט והחביפיצה המפורסמות.

לחילופין, אתם תמיד יכולים לצום בטיסה. הדרך הכי קלה תהיה פשוט לישון את הטיסה, וזו גם הדרך היחידה כנראה להעביר טיסות ארוכות בלי להשתגע.

חבילאפה

6. טיפ קטן לנוסעים למקום שבו אינכם דוברים את השפה המקומית ואנגלית לא חזקה בקרב המקומיים: הורידו לטלפון או הדפיסו תמונות של חומרי גלם שאינכם יכולים/ רוצים לאכול. למשל תמונות של חיטה, חלב, אלרגנים שונים, חזיר וכד’. כאשר אתם מבקשים את המנה, הציגו את התמונה ושאלו האם יש בפנים את זה. מניסיון, ברוב המקרים מבינים היטב את הכוונה ואתם יכולים להיות רגועים (יחסית).

7. נוסעים לכמה ימים למקום עם מטבחון/ מקרר? אתם מסודרים. במידה ואין בסביבה מקום להצטייד הביאו אתכם ירקות – טריים וגם מבושלים, שמן איכותי, תבלינים טובים, שפע ביצים ושימורים ואל תשכחו את הפק”ל קפה. נסו לבחור בירקות שמתאימים למספר מאכלים שונים ומשתלבים בכמה דברים, כך שתוכלו לגוון איתם.

נופש

8. ואם אתם כבר בנופש קחו אתכם איזה ספר טוב (יש רשימת ספרים מומלצת ממש כאן), נוחו, צברו כוחות, תיהנו מהמשפחה ומזמן האיכות החברתי יקר הערך הזה, נשמו אוויר נקי ומלאו מצברים. ואולי תרשו לעצמכם גם לשחרר קצת, רק לרגע, ולאכול איזה בגט טרי וחמים מהבולנז’רי בפריז או איזו פיצה אמיתית באיטליה. לזרום, לנשום, לחיות טוב – זה פליאו לא פחות מכל סטייק.

חג שמח וסעו בשלום!

תגובות

  Subscribe  
קבלת עדכונים על